Unsecured loans
Barokin aikana tekijänoikeusjärjestelmä ei vielä tiennyt tulevasta syntymästään, ja musiikillisia ideoita ja motiiveja, kokonaisia teoksia tai niiden osia lainailtiin ja niihin viittailtiin varsin villisti säveltäjien, teostyyppien ja eri instrumenttien välillä. 1600-luvun luuttusarjasta tähän päivään temperoidulla tanssisarjalla alkava ja klaveeri-karakteerikappaleiden ja liedmusiikilainojen kautta Beethovenin Eroica-pianosonaattiin ja Mozartin ooppera-alkusoittoihin viittaavaan kitarafantasiaan päätyvä ohjelma venyttää laina-aikoja ja -ulottuvuuksia silmänkantamattomiin.
Sebastian Hillin The Tempered Suite for microtonal guitar on nimensä mukaisesti sävelletty mikrotonaaliselle kitaralle, joka mahdollistaa erilaisten viritysjärjestelmien käytön. Teoksen pohjana on barokin ajan tanssisarja, johon on päivityksessä lisätty 1900-luvun lopun tanssimusiikkigenrejä. Carl Philipp Emanuel Bachin klaveerikappaleista muodostettu sarja on tanssisarjan tapaan kokoelma lyhyitä, selkeäkarakteerisia musiikillisia kuvia. Unkarilaiskitaristin ja säveltäjän Johann Kaspar Mertzin sovitukset Franz Schubertin Liedeistä tarjoilevat kolme eilaista kuvaa rakkaudesta: kaipausta ja tuskaa, jälleennäkemisen onnea sekä rakkaudessa pettymistä. Epätoivoinen tunnelma jatkuu espanjalaissyntyisen Fernando Sorin Elegisessä fantasiassa, joka on sävelletty Sorin oppilaan muistolle.
Sebastian Hilli (1990– ):
The Tempered Suite for microtonal guitar
I. Trance
II. Allemande
III. Courante
IV. Sarabande
V. Disco
VI. House
VII. Gigue
Carl Philipp Emanuel Bach (1714–1788):
4 Petites Pièces (Sov. Kumela)
L`Irresoluë, Wq 117/31
La Capricieuse, Wq 117/33
La Caroline, Wq 117/39
La Borchward, Polonnoise, Wq 117/17
Franz Schubert (1797–1828)/Johann Kaspar Mertz (1806–1856):
Lob der Tränen (D.716b)
Liebesbotschaft (D.957)
Aufenthalt (D.957)
Fernando Sor (1788–1839):
Fantasia No.13, Op. 59 ”Fantaisie elegiaque”
Liput: 20€
Alennusliput: 10€
